سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماده 13 : مصالح ، تجهیزات ، مصالح و تجهیزات پای کار ، ماشین آلات و ابزار ، تاسیسات و ساختمانهای موقت ، وسایل

الف) مصالح : عبارت از مواد ، اجناس و کالاهائی است که در عملیات موضوع پیمان مصرف یا نصب شده و در کار باقی می ماند .

ب) تجهیزات ، عبارت از دستگاهها و ماشین آلاتی است که در عملیات موضوع پیمان نصب شده و در کار باقی می ماند .

ج) مصالح و تجهیزات پای کار ، عبارت از مصالح و تجهیزاتی است که پیمانکار ، با توجه به اسناد و مدارک پیمان برای اجرای موضوع  پیمان ، تهیه کرده و در محل یا محلهایی از کارگاه که در طرح جانمایی تجهیز کارگاه به عنوان انبار کارگاه یا محل انباشت مصالح تعیین گردیده است ، نگهداری و حفاظت می کند . مصالح و تجهیزات موجود در محل مصرف یا نصب نیز مصالح و تجهیزات پای کار نامیده می شود .

تبصره قطعات پیش ساخته و تجهیزاتی که در اجرای موضوع پیمان ، با اجازه کارفرما و زیر نظر مهندس مشاور ، در کارگاهها یا کارخانه های خارج از کارگاه ساخته شده است نیز در حکم مصالح و تجهیزات پای کار به شمار می رود . 

د) ماشین آلات و ابزار ، عبارت از دستگاهها ، تجهیزات ، ماشین آلات ، و به طور کلی ، ابزارهای اجرای کار است که به منظور موضوع پیمان به صورت موقت به کار گرفته می شود . ماشین آلات و ابزار کار را ممکن است ماشین آلات نیز بنامند .

ه) تاسیسات و ساختمانهای موقت ، عبارت از انواع ساختمانها ، محوطه سازیها ، انبارها ، تاسیسات آب ، برق ، سوخت و مخابرات ، شالوده دستگاهها ، و به طور کلی ، تمام تاسیسات و بناهایی است که به صورت موقت ، برای دوره اجرا تامین شده و جزو کارهای تجهیز کارگاه به شمار میرود .

و) وسایل ، عبارت از اثاثیه اداری ، مسکونی ، آشپزخانه و دیگر لوازم مورد نیازی است که برای دوره اجرا تامین شده و جزو تجهیز کارگاه منظور می شود .

 


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :15
بازدید دیروز :1
کل بازدید : 29683
کل یاداشته ها : 18


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ